Danmark

26.11.

Tuff vecka. Igår var jag borta från kollektivet från sju till halvtio. Stora delar av dagen var lugna och mysiga med en dubbelfika på eftermiddagen/kvällen. Träffade Kat för första gången på länge. Det kändes som att hon vuxit. Tröttheten tar ut sin rätt. Mina tankar är inte normalsnabba. Jag upptäckte mig själv teckna sälar på ett möte i en diskussion om danskars alkoholvanor. Vill in i vanan, snurra av banan, ramla ner för kanan, hissa fanan. Nyår i Danmark.

Det talas om att Danmark skulle vara det nya U-landet i norden. Ja. Det har gått bra för danskarna länge så nu när de slagit sig för bröstet och druckit starkpilsner till vardagslunchen är det fan rätt åt dem. Tacka vet jag Skåne. Lev som dansken på svenskens bekostnad. Vänta... Själv är man ju exilskåning så jag kanske försvenskats. Jag har inte sett Wimbledon på dansk TV på 1.5 år nu.

Jag gillar Danmark. Det känns som Skåne +. Det är lite plattare, lite sandigare, lite färre bönder, lite fler danskar. De har fina broar också. Lever man i Skåne tar man Danmark för givet. Det är inget projekt att ta en sväng i Köpenhamn. Åk dit efter jobb! Under en period jobbade jag några kvarter från centralstation i Malmö så det var ju inga hinder.

Egentligen har jag inget att skriva om. Det jag vill skriva om, göra om, göra, passar sig inte i det offentliga rummet. Syftet med inlägget...



Rancid - Time bomb

Youtube.com är bra, men det händer att inbäddningsfunktionen är inaktiverad. Dailymotion.com fungerar i princip alltid. Musiken är 1000 gånger bättre än hur de ser ut. Hur sångaren fixade Brody Dalle (då Armstrong) är helt jävla sjukt. Operation Ivy är ganska kul. Vill tro att det dyker upp tydliga referenser till det gamla bandet i videon.

Dagens spår: Rancid - Time bomb

Kommentarer
Postat av: KKK

Vi saknade dig J... Hörde fan inte att ni kom, svårt att tro att jag var ute ur vardagsrummet 21:30.

Ha Skåne+. Ladda inför Bobbys mamma idag kl.20! DÄ ÄINTE RULIGT BUBBI!

2009-11-26 @ 13:25:17
Postat av: J

Fan, jag knallade lättklätt runt i lägenheten rätt ordentligt strax innan 22. Jag ska till myrorna och willys med A. Jag vet inte när jag kommer hem. I annat fall får jag hoppas på att jag hinner till Bobbys mamma. Sen blir det Dampkock a'la skitkök. Mmm.

2009-11-26 @ 14:10:01
Postat av: Maja.

Danmark är jättemysigt, speciellt Skagen.

Postat av: KKK

Dampkock?

2009-11-26 @ 15:01:23
Postat av: A

Bokade du hostel åt mig med?

2009-11-26 @ 16:11:36
Postat av: J

A: Yes.

2009-11-26 @ 16:34:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback