Dolph

1711. Alltså, jag tror att det hände något det året. Något med Gustaf II Adolf. Nej, det var ju 100 år tidigare.

Det här inlägget skulle kunna bli ett flummigt inlägg hur Adolf egentligen inte alls var A-dolf. Han var en rätt dålig Adolf och väldigt få svenska kungar kommer nog att heta Adolf i fortsättningen. Den enda A-dolf det finns är A-Dolph. Dolph Lundgren är en imponerande herre. Han har gjort bra saker. Han har gjort dåliga saker. Många dåliga saker. Egentligen gillar jag nog inte Dolph så mycket. Jag tror att mitt egentliga gillande ligger hos föräldrarna som inser hur jävla coolt det är att döpa sin unge till Dolph.

Inlägget skulle inte handla om det. Just det!

Appropå gillande.

Idag har jag inte så mycket att göra på jobbet så jag sitter och fingrar ihop en playlist för att bygga vidare på High-Fidelity-romantiken. Jag tycker egentligen att romantik är ganska sliskigt. Jag får en sockerchock när jag tänker på det. Det är snuddande nära, men High-Fidelity-romantiken kan jag köra på. Gelehjärtan i hjärtaskar känns ganska tråkigt. Och hatet för den 14 februari är helt sinnesrubbat. Vem går med på att avsätta en dag för romantik? Det känns som att man vill att folk ska försumma alla andra dagar.

Jag kanske borde...



Patrick Wolf - The magic position

Och jag vet inte om det är en störning, men jag gillar när stycken är exakt lika långa.
100 år bakåt. 100 år framåt. Jag ser fram emot dem.

Dagens spår: Patrick Wolf - The magic position

Kommentarer
Postat av: KKK/KGB

Hata 14 feb! Behandla alla dagar lika och skit i påhittade helgdagar! Som att man bara ska bry sig om sin mamma på morsdag eller att det bara är på julen man ska tänka på sin familj...

2009-11-17 @ 09:53:24
Postat av: J

Vad är KGB?

KKK, KKK, CK, KK, KK, CKK och KH känner jag till.

2009-11-17 @ 11:19:10
Postat av: KKK/KGB

Haha...lista ut den du!

2009-11-17 @ 15:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback