halloween 2

2. det slog över och blev bättre.

helgen bjöd på den snart årliga kollektivfesten. halloween. jag tycker att halloween är en ganska mesig högtid egentligen, men det verkar vara kollektivets grej. obligatorisk utklädnad. jag blev en transvestitmimarmördare typ. ganska läskig hörde jag. vikard var en vicar. knullkalle var ett klotterplank eller en jude. koffe var jag. generellt sett var folk väldigt ambisiösa. en av mina favoriter var "sparkle, sparkle. fairy of death". det blev en splittad fest. en sådan där fest där man måste leta efter tomma rum för att kunna prata i telefon. det vi dock lärt oss i kollektivet är att om det vankas fest finns det bara en sak man kan göra...



... yes.

sen togs det fram en akustisk gitarr och jag dog lite inombords. knullkalle försökte få till det med en lädertjej. jag douchade ägget och hans vän. seriöst. när blev det okej med att se ut som ett ägg?

jag tror att folk hade roligt. jag var ganska tunnelseende stora delar av kvällen. men hon är å andra sidan väldigt trevlig att titta på. vi gick på loppis. jag köpte en tekanna för att det är gott med te. två vinylskivor (blondie, bowie), en jättekopp för kaffe och en kapsylöppnare. den lille blå räcker inte till.
hon köpte fina saker på en helt annan blogg. hon gjorde söndagen bra. hon har ett sätt att göra dagarna bättre.

mycket bättre.

dagens spår: wild cherry - play that funky music

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback