Suck

12.11.

Nedräkningen har börjat.
Idag är en dålig dag. Maten smakar illa. Fick kämpa i mig två mackor på förmiddagsfikat. Måste hinka kaffe för att hålla mig vaken. Sen kväll. En dålig kväll. Den värsta på mycket länge. Låg och rannsakade mig själv långt in på småtimmarna för att få bukt med mig och mitt agerande.
Fick ingen rätsida på det. Ventilerar.
Suck.
Förhoppningsvis spökar det inte längre i alla fall.
Tvingade mig upp för arbete. Den svåraste morgonen. Känslan av maktlöshet var påtaglig och blottad ställde jag mig i duschen och lät vattnet rinna av mig. Pecka. Berättigad blottad. Vad jag än säger och gör fick det ingen verkan. Förhoppningsvis återfår min handlingskraft verkan, även om jag för tillfället känner mig paralyserad. Instängd i mitt eget huvud och vet inte vart jag vill ta vägen. Ens välbefinnande upphängd på någon annan.
Att vara beroende av någon.
Suck.
Beroenden eller inte. Jag fick stapla iväg ner för den snötäckta slänten. Ciggen värmde fingrarna och rökens självdestruktiva inverkan fick ta plats. Inget romantiskt med det. Ingen romantisk britpop-cigg. En fördärvscigg. En sådan där man vill kasta iväg för att världen inte smakar så jävla gott. Den där man inte kan sluta suga på för vad ska jag göra när den tar slut?
Suck.
Den tog slut. Nu sitter jag på jobbet. Tagit paus. Låter dagen fyllas av väntan. Väntan på något okänt. Och det är mitt eget och mina egna snedstegs fel. Halkat på stigen, som A skulle sagt. Får se om jag trasslar mig ur lingonsnåren. Det brukar jag göra. Men den här gången vill jag hamna på samma stig som jag föll från.
Suck.

Dagens spår: Babyshambles - There she goes

Kommentarer
Postat av: KKK

Det lät ju inte så bra min vän. Hoppas allt är väl med dig J. Syns hemma eller på FB.

2009-11-12 @ 11:54:15
Postat av: J

vore naivt och fluffigt om jag tror att världen tänker stryka mig medhårs hela tiden. jag försöker landa på fötterna.



ramlade i alla fall inte i den där snöslänten. yes! då hade jag landat på rumpan.

2009-11-12 @ 12:10:16
Postat av: KKK

Det är backarna som gör livet roligt och värt att leva. Om allt vore lätt skulle vi aldrig känna att vi åstadkom något...tro mig jag hejar på DIF i fotboll.

Men på riktigt hur kul vore det om hela livet var ett enda långt avtrubbat prozac-rus?

2009-11-12 @ 12:26:54
Postat av: J

mmm, avtrubbat prozac-rus.

ja, utan att uppleva lite skit uppskattar man det fina. det tror jag på.

2009-11-12 @ 12:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback