Zombie boy

nionde november. The real 9/11.

Tankarna vandrar framåt. Jag sitter på praktikplatsen och har svårt för att stanna kvar. Jag vill gärna att mina tankar ska befinna sig i nuet. Registrera händelserna runt omkring. Idag pendlar mina tankar från imperfekt till futurum. Presens finns inte. Måndag nionde november kommer att vara en glömd dag.

Det kanske är därför jag skriver ner något om den.

En viss njutning. Jag har lyckas kladda ner 2 A4 på min första examinationsuppgift. Rena observationer. Den ska vara på 3-4 sidor och 5 frågor ska besvaras. Jag har svarat på 2 frågor utan att ha använt kurslitteratur. Rena observationer. Tvinga mig tillbaka till nuet. Håll mig borta från vackert rött hår, timglasformer och leenden. Mitt huvud vill gärna vila med sådana tankar.

Tolka mig rätt.

De tankarna producerar dess värre inga examinationsuppgifter. Inga måsten. Idag har jag svårt för att tvinga iväg hjärnan från allt det den vill tänka på till allt det den måste tänka på. De fina tankarna får fylla min gärna med rosa bomull i eftermiddag. Just nu måste min hjärna kritiskt granska äldrevården från ett samhällsperspektiv. Fylla ut blanka sidor med beskrivningar av preventiva insatser. Upprepningar. Jag älskar upprepningar.

Vissa utsagor blir jag aldrig trött på att skriva.

Jag har spenderat förmiddagen med att tänka: Nu har förmiddagen snart gått, det är 1/10 av veckan. Jag fortsätter. Om jag arbetar klart min examinationsuppgift på fredag. När jag sitter med lite att göra på jobbet försvinner jag iväg i mina tankar och blir ineffektiv. När dagen gått har 1/5 av veckan gått. 1/5. Räknar ner. Till helgen vankas det pepplördag med indiedans och världens bästa sällskap. Jag tror att det kan bli en stund som hjärnan tänker tillbaka på. Då.

Idag tänker hjärnan: snart.

Jag tänker att jänkarna eller svenskarna eller någon fått det om bakfoten. Jag såg två minuter "Kalla fakta". Någon sanningsrörelse. Varför sänktes "The two towers" egentligen? (Nördreferens.) De visade ett bokomslag på TV. Titeln: "Svenskt ord, svenskt ord, svenskt ord, 9/11". Varför översätter man inte datum också? En tolkning av bokens titel, en korrekt tolkning, är att det idag var 8 år sedan de där tornen föll.

Snälla helg, kom till mig. Fort.

Dagens spår: Mariachi el Bronx - Sleepwalking


Kommentarer
Postat av: KK

Fin vardags observation.

2009-11-09 @ 15:06:27
Postat av: j

hmm. kk... jag undrar vem det är. min kk vet bättre än att särskriva. eller är det en pik!? särskrev jag någonstans?

2009-11-09 @ 20:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback